- İnfertilite ve Tedavisi
- Tüp Bebek ve Mikroenjeksiyon
- Gebelik ve Doğum
- Normal Doğum ve Sezeryan
- Gebelikten Korunma Yöntemleri
- Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar
- Menopoz
- Sık Sorulan Sorular

|
ANKARA - İngiltere'deki Bristol Üniversitesi ile Avustralya'da bulunan Queensland Tıbbi Araştırma Enstitüsünden bilim adamları, 65 yıl sonra, 1930'larda 4 bin 374 İngiliz çocuğu üzerinde yapılan bir araştırmanın izini sürdüler.
Bilim adamları, çocukken yüksek miktarda süt ürünleri tüketen ve kalsiyum alanların, felçten ve diğer ölüm nedenlerinden korunduğunu belirledi.
Sonuçları Heart dergisinde yayımlanan araştırmada, ailelerin beslenme düzenleri incelendi ve ağırlıklı olarak süt olmak üzere hem süt ürünlerinin, hem de kalsiyumun fazla miktarda tüketilmesinin ölüm oranını dörtte bir oranında azalttığı gözlemlendi.
Okul çağındaki çocuklara daha çok süt verilmesi yönündeki uygulamayı destekler nitelikte olan bu araştırma ayrıca, çocukken günde en az 400 miligram kalsiyum alımının, felç geçirip ölme olasılığını yüzde 60 oranına kadar azaltabileceğini ortaya koydu.
Günde 200 mililitre süt, bir kase yoğurt ve küçük bir parça peynirin, çoğu insanın günlük kalsiyum ihtiyacını karşıladığı biliniyor. AA
Kaynak: ntvmsnbc.com
Dr. Nuray KİTAPÇIOĞLU'ndan muayene randevusu almak için lütfen tıklayınız...
Doktora
Sorun
Tavsiye Et
Yazdır
Okunma Sayısı:
231
Son Güncelleme:
30.07.2009
