bursa kadın doğum
AnasayfaHakkımızdaHaberlerBebeklerimizİletişimBize Yazın !
Kategoriler Kategoriler

Bizi Arayın !

Hava Durumu Hava Durumu
ISTANBUL ANKARA BURSA
İSTANBUL ANKARA BURSA

D vitamini bağırsak kanseri riskini azaltıyor

D vitamini bağırsak kanseri riskini azaltıyor PARİS - Danimarka, Fransa, Yunanistan, Almanya, İtalya, Hollanda, Norveç, İspanya, İsveç ve İngiltere'de yapılan, yarım milyonu aşkın kişinin katıldığı ve İngiliz Tıp Dergisinde (BMJ) yayımlanan karşılaştırmalı araştırma, D vitamininin kalın bağırsak kanseri riskini azalttığını gösterdi.

Ancak riski azaltmak için, D vitamini yüksek besinlere mi ihtiyaç duyulduğu, yoksa dengeli beslenme ve düzenli olarak makul ölçüde güneşlenmenin mi gerekli olduğu aydınlanmış değil.

Ayrıca bilim adamları, takviye D vitamini önermeden önce, kandaki D vitamini seviyesini artırmanın bu kansere yakalanma riskini, istenmeyen yan etkiler yaratmadan gerçekten azaltıp azaltmadığını belirlemek için başka araştırmaların yapılması gerektiğini de vurguladı.

Şimdilik, kalın bağırsak kanserinden korunmak için bilim adamları, sigaradan uzak durma, spor yapma, kilolu olmaktan kaçınma, beldeki yağ fazlalıklarından kurtulma, alkol ve kırmızı et tüketimini sınırlandırma gibi önerilerde bulunuyor.

Kaynak: ntvmsnbc.com

Dr. Nuray KİTAPÇIOĞLU'ndan muayene randevusu almak için lütfen tıklayınız...

« Geri

Doktora Sorun ! Doktora Sorun   Doktora e-posta yazın ! Tavsiye Et  Yazdır Yazdır

Okunma sayısı Okunma Sayısı: 151     Son güncelleme Son Güncelleme: 27.01.2010