bursa kadın doğum
AnasayfaHakkımızdaHaberlerBebeklerimizİletişimBize Yazın !
Kategoriler Kategoriler

Bizi Arayın !

Hava Durumu Hava Durumu
ISTANBUL ANKARA BURSA
İSTANBUL ANKARA BURSA

Kolesterole karşı 3 kabuklu...

Kolesterole karşı 3 kabuklu... WASHINGTON - Archives of Internal Medicine adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, içeriğinde bitkisel protein, mineraller, çinko, kalsiyum, vitamin, antioksidan ve magnezyum bulunan kabuklu 3 kuru yemiş insan sağlığı için son derece faydalı.

Fındık, ceviz ve badem gibi kuru yemişler vücutta yağ alımını artırıyor. Ancak araştırmaya göre, bu yağlar diğer yağlardan farklı olduğundan kolesterol içermiyor ve vücuttaki kolesterolün düşmesine de katkı sağlıyor.

Araştırma, 7 ülkede, kolesterolü yüksek veya düşük 583 kadın ve erkekte yapılan deneyleri kapsıyor.

Araştırmaya göre, deneye tabi tutulan ve kolesterol düşürücü statin grubundan ilaç almayan kişiler, ortalama 67 gram badem, ceviz gibi kabuklu yemiş tükettiler.

Sonuçta, bu kişilerin kanındaki LDL yani "kötü kolesterol" ortalama yüzde 7,4 azalırken, HDL yani "iyi kolesterolün" yüzde 8,3 artığı tespit edildi.

Kaynak: ntvmsnbc.com

Dr. Nuray KİTAPÇIOĞLU'ndan muayene randevusu almak için lütfen tıklayınız...

« Geri

Doktora Sorun ! Doktora Sorun   Doktora e-posta yazın ! Tavsiye Et  Yazdır Yazdır

Okunma sayısı Okunma Sayısı: 149     Son güncelleme Son Güncelleme: 13.05.2010